“2021 a fost interesant. De la agonie la extaz. Am avut un șoc pozitiv în timpul verii, când lucrurile au progresat peste așteptări. Apoi iar o umbră de șoc odată cu introducerea certificatului verde. Trăgând linie, anul 2021 a fost mult peste așteptări”, a declarat Sebastian Mahu, Head of Asset Management, IULIUS, în cadrul conferinței Real Estate & Construction, de pe 4 martie.

“Partea de cosmetică și bijuterii au fost vedete. La polul opus – formal wear din fashion. A fost anunțată ridicarea restricțiilor și asta va aduce o creștere de 20-25%. Flexibilitatea și adaptarea la schimbare sunt cele mai importante”, a spus Mahu, analizând rezultatele din anul 2021.

Referitor la cum va evolua zona de entertainment, Sebastian Mahu a adăugat: ”Zona de entertainment, de experiență, este prioritatea noastră în continuare. Oamenii încearcă să revină la comportamentul trecut, ba chiar să compenseze. Pe măsură ce în România se dezvoltă clasa de mijloc, zona de experiență este în creștere. Nu cred că toate ariile vor avea aceeași dinamică. Partea de spații de joacă va suferi o schimbare, aceasta este ipoteza noastră. Vom avea centre mai mari cu mai multe servicii pentru segmentul de copii. HORECA va înflori tot mai mult. Cinematografele se vor schimba, vor deveni locații pentru experiențe, vor găzdui nu numai filme, ci și evenimente.”

Tot în cadrul panelul dedicat zonei de retail, Venera Maria Munjev, Asset Manager, Auchan Retail România, a făcut conexiunea dintre rezultatele anului precedent și dezvoltarea sectorului digital: ”A fost un an profitabil. Partea de digital și online e foarte importantă pentru Auchan. Zona aceasta ne așteptăm să se dubleze anul acesta și chiar să se tripleze în 2023. Digitalul reprezintă doar una din modalitățile de a face retail azi. Varietatea canalelor este foarte importantă. A fost un an bun pentru noi și suntem optimiști. Planul e să continuăm ceea ce facem. Continuăm parteneriatele de proximitate. Investim în digitalizare și logistică, dar vom lansa și noi proiecte. Avem 61 de magazine care vor fi deschise în următorii 5 ani. Vizăm orașele mari și medii. Analizăm cum <<dark store>> pot fi implementate. Suntem atenți la consumatorul local pentru că lui ne adresăm. Normalitatea noastră este de a fi extrem de flexibili. La asta lucrează Auchan foarte intens.”

Organizată de BusinessMark pentru a doua oară în format hibrid, conferința Real Estate & Construction a reunit pe 4 martie peste 180 de participanți, prezenți ”in-person” sau virtual. Aflat la cea de a 14-a ediție, evenimentul a reflectat o imagine holistică a industriei, fiind structurat în patru paneluri: Focus on retail, Focus on industrial&logistics, Focus on office și Focus on residential. Cei 26 de speakeri prezenți la eveniment au reușit să creeze imaginea unui sector dinamic, de succes, dar care se confruntă în prezent cu numeroase provocări.