Românii au posibilitatea de a folosi diverse instrumente de credit și, mai mult decât atât, băncile au și bani pentru acest lucru. A spus-o Corina Vulpeș, Director, Institutional Relations. Financing, Guarantees and Insurance. State Funds Division, EximBank, în cadrul celei de-a cincea ediții a dezbaterii profesionale interactive despre internaționalizarea afacerii, sub egida ”Nimeni nu e profet în țara lui”, organizată pe 22 februarie, pe platforma GlobalConstructManager.ro.

Motivul: ”În această pandemie, suntem mai bogați, în sensul că am adus și instrumente cu ajutor de stat pentru IMM-urile mari și companiile mari, care să le ajute să depășească această criză, să le ajute să ia capital de lucru, să poată să realizeze producția de export, să poată să facă o investiție în străinătate, ca să depășească structura actuală impactată de criza covid.”

Acord de colaborare între bănci

Corina Vulpeș a prezentat și un exemplu de un joint venture care se creează în Albania, între o firmă românească și una albaneză, cu ajutorul instrumentelor bancare, în cazul de față, EximBank.

”Practic, cu orice bancă lucrați dvs., noi avem un aranjament protocol, un acord de colaborare, ca și garanția de stat, și contragaranția de stat să poată să fie utilizate. Există în prtofoliul EximBank un instrument care se numește macing și se folosește cel mai frecvent atunci când la licitații sunt companii non-OECD, de regulă, companii chinezești, care folosesc niște forme de susținere agresive, în cadrul licitațiilor, iar în cazul acesta la nivel de OECD există acest macing, prin care și țările membre OECD pot solicita EximBank-ului să le susțină, în aceleași condiții care depășesc regulile. Prin acest macing, ne proziționăm cu orice alt stat pe picior de egalitate. Toate statele, prin EximBank-urile lor, oferă același sprijin”, a explicat Vulpeș.

Dezbaterile despre internaționalizarea afacerilor

Internaționalizarea și diversificarea sunt aspecte cheie care sunt adesea luate în considerare de companiile europene de construcții, în proiectarea planurilor lor strategice. Adoptarea unor astfel de strategii a devenit mai răspândită în ultimii ani datorită globalizării, care a creat un mediu mai competitiv în industria construcțiilor. Acestea sunt premisele organizării dezbaterilor despre internaționalizarea afacerilor, pe platforma GlobalConstructManager.ro. Seria acestor discuții a ajuns la ediția a cincea.

Dezbaterea video „Internaționalizarea afacerilor. Nimeni nu e profet în țara lui” face parte din programul de comunicare și interacțiuni directe din cadrul Comunității GlobalConstructManager, dezvoltat de Oameni și Companii, cu sprijinul Wienerberger și Alumil, în calitate de parteneri.