Afacerile producătorului de acoperișuri Bilka au depășit, în premieră, în 2021 pragul de un miliard de lei, cifrânduse la 1,1 miliarde lei, adică 225 milioane de euro, după o creștere cu 40% față de anul anterior, când a înregistrat afaceri de 795 milioane lei.

„Bilka a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 1,1 mld. lei, în creștere cu 40% față de anul anterior și peste obiectivul stabilit la începutul lui 2021. Anul trecut a fost de departe unul dintre cei mai performanți ani pentru Bilka, dar în același timp și anul cu cele mai multe provocări. Schimbările pe care le-a adus criza provocată de pandemie în economie şi societate, s-au reflectat pe tot parcursul anului trecut şi în activitatea noastră curentă. Investițiile amânate de consumatori în 2020 și faptul că după primul an de pandemie am învățat să trăim în contextul actual, au făcut ca oamenii să își reia cursul normal al vieții și implicit investițiile amânate, ceea ce a dus la o creștere majoră a cererii în piața de acoperișuri”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Compania și-a propus pentru anul în curs o creştere a afacerilor de 20%, obiectiv ce va fi atins în funcţie de evoluţia climatului macroeconomic și politic din acest an.

„Pentru 2022 previziunile noastre sunt pozitive, motiv pentru care ne-am bugetat o creștere a afacerilor de 20%. Avem speranța că anul acesta impactul pandemiei se va diminua și vom vedea un impact pozitiv în economie. Chiar și așa, vom avea în fiecare industrie provocări punctuale pe care suntem pregătiți să le gestionăm. Pentru noi, mai importantă decât evoluția afacerilor de anul acesta, rămâne perspectiva pe care o avem pentru următorii ani, în actualul context de dezvoltare și de investiții. De asemenea, este important să fructificăm ceea ce ultimii doi ani ne-a învățat, și anume, să fim premanent atenți la creşterea flexibilităţii businessului, a eficienţei şi creşterea gradului de digitalizare“, a precizat Horațiu Țepeș.

Compania va continua în mod susţinut planul de extindere și investiții, la nivel local, în timp ce la nivel regional analizează pieţe din ţările apropiate, unde modelul de business ar putea fi replicat în următorii ani.

Bugetul de investiţii al Bilka pentru anul acesta se ridică la 10 milioane euro, iar una dintre cele mai importante investiţii este noua fabrică de panouri termoizolante și profile industriale, care urmează să fie dată în funcţiune, în etape, până la finalul anului 2022.

În prezent producţia pentru produsele cu destinație industrial, reprezintă 20% din cifra de afaceri a companiei, restul de 80% fiind produsele pentru sectorul rezidențial.

„Suntem bucuroşi că, după patru ani de investiții care s-au ridicat la 30 milioane de euro, suntem aproape de momentul punerii în funcțiune a fabricii de panouri termoizolante și profile industriale. Este o zonă de business foarte importantă pentru noi, care în următorii ani va duce la o creștere exponențială a companiei. Optimismul noastru se bazează pe nevoia de acoperişuri metalice în România care este în continuă creștere, pe creșterea construcțiilor din sectorul industrial, dar și pe potențialul identificat în țările în care exportăm produsele noastre“, spune Țepeș.

Pentru anul acesta, Bilka mai vizează investitii şi în extinderea capacităților de producție pentru divizia de acoperișuri, pentru produsele deja existente în portofoliu, analizând şi oportunitatea de a-și crește gama de produse.

Bilka a fost înfiinţată în 2007, iar anul acesta împlinește 15 ani de activitate. În cei 15 ani, Bilka a crescut de la doar șapte la peste 600 de angajaţi câți are în prezent și a realizat investiții de peste 60 milioane euro și a devenit cea mai mare fabrică de acoperișuri din Estul Europei.

Compania își vinde produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili, iar produsele sale ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.